15-05-2010

Hersenspoeling

Die Gerrit Hiemstra toch. Iedere avond het weer presenteren, mensen vertellen wat voor hemelse bewegingen er morgen weer te gebeuren staan en wat er vandaag allemaal gebeurd is. De logica van dat laatste ontgaat mij, ik was er immers zelf bij, maargoed het hoort erbij.

Hiemstra is altijd een van de vriendelijkere weermannen. Zowel op de radio als op televisie heeft hij een wat minder bazige uitstraling als bijvoorbeeld Piet of Peter. Of Reinier, Erwin, Marco of Ed. Maar gisteren kroop ons Gerrit uit zijn schulp. Gisteren zagen we kortstondig wat een harde man het eigenlijk is. Hij stond namelijk vrolijk te vertellen over de niet aanwezige bewolking van die dag (geweldige baan...) en liet daarbij een foto van een grote fabriek zien met een witte rookpluim erboven. Met gepaste schaamte vervolgde Gerrit; "Mijn dochter dacht vroeger altijd dat dat wolkenmachines waren." En met een strenge blik in zijn ogen vervolgde hij; "Ze weet inmiddels beter."

Hmm, gesproken als een ware onderdrukker.

Over onderdrukken gesproken, Hero Brinkman is het zat dat Geert Wilders de PVV als een ware populist aan het leiden is. In Pauw en Witteman deed hij een oproep om vooral hem met voorkeursstemmen in de kamer te zetten. Ik ben voor, misschien krijgen we dan eindelijk de kans op eenzelfde taferelen als in Mexico, waar geregeld 30 regeringsleiders eens lekker met elkaar op de vuist gaan. F*ck het recht op democratie, het recht van de sterkste is veel leuker.

Het zou toch humor zijn als bijvoorbeeld David Cameron aankomt met zijn hele delegatie van Tory-ministers en hij wordt ontvangen met een ferme tik op zijn ribbekast. Het zou een prima weerspiegeling zijn van wat er op dit moment in de maatschappij aan de hand is. Laten we eerlijk zijn, alle minsters en kamerleden zouden een afspeigeling moeten zijn van de maatschappij, maar als er eentje vreemdgaat of een glas bier teveel nuttigt wordt er schande van gesproken en staat hij op straat.

Niet dat ik een delegatie van petjes in de kamer wil hebben hoor. Het lijkt met niet echt een succes als er twintig gasten met hun "gepimpte" CRX-en en Golfjes bij de dichtstbijzijnde McDonalds de abortuswet staan te bespreken. "Vanaf nu is abortus toegestaan. Kunnen we lekker die chickies hosselen, man, je weet tog. Ik boek um gasten, lekker naar me hosso dikke jonko smoken. Laterz."

Berlusconi zou het wel kunnen waarderen denk ik...

Ik blijf het grappig vinden dat Italië wordt geleid door een van de meest corrupte en criminele regeringsleider die er op dit moment rondloopt. Ik moet bekennen, ik ben een groot fan van hem, want hij doet simpelweg wat iedereen zou wíllen doen als 'ie premier was. Zo'n oude man die niet op een bankje gaat zitten in het midden van de stad, maar gewoon een kabinet samenstelt van ongelofelijk knappe vrouwen, zodat hij wat leuks heeft om naar te kijken terwijl hij aan het werk is. Geen Bertolli, maar Gilette Fusion Power.

Overigens moet ik wel eerlijk bekennen dat die vent er niet slecht uiziet voor zijn 74. Daar merk je toch aan dat die Italianen wel weten hoe ze moeten leven. In ieder geval beter dan die Prahlad Jani. Deze beste man eet en drinkt schijnbaar al 70 jaar niet. Blijkbaar heeft hij een elixer aangereikt gekregen van een godin, waardoor hij nu niets meer nodig heeft. Hij is dus het levende bewijs dat een eetstoornis tot nog veel ergere hersenkwalen kan leiden.

Hebben we hier dan eindelijk de verklaring voor eco-fundamentalisten te pakken?

Ik heb me weer zo enorm geërgerd aan die mensen deze week. Het zal je vast niet zijn opgevallen, maar er loopt een redelijk forse hoeveelheid olie de golf van Mexico in. Er is daar een boorplatform ontploft en gezonken en nu is de leiding stuk waardoor er gemiddeld 11 miljoen liter olie per dag uit het lek stroomt. De hele luiaardlikkende gemeenschap staat op zijn kop en stuurt de baas van BP zelfs haatmails en bedreigingen. Nu wordt er vanochtend bekend dat er chemicaliën worden gebruikt om het lek te dichten en men staat weer op zijn kop. Hebben deze mensen nu echt geen enkel zicht op de realiteit?!?!

Wat is nou beter, 20 miljoen chemicaliën en geen olielek, of een olielek van 11 miljoen liter per dag voor een onbepaalde tijd? Ducktape?

Voor dat soort mensen is het nooit goed. Al ga je in je blote reet op het lek zitten en houd je je krampachtig vast aan de pijpleiding zodat je door de kracht niet omhoog schiet, zullen ze nog zitten zeiken over het afgeven van je vorig jaar gebruikte hairconditioner. Het is hoe dan ook fout en die mensen zijn ook niet meer normaal te krijgen. Hun belevingswereld en realiteitszin zijn zo krom dat de enige optie wat mij betreft hersenspoeling is.

Wie heeft het nummer van Gerrit Hiemstra voor me?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten