03-04-2010

Zwitserland

Goed, dan is dus het weer zaterdag en zit ik in mijn badjas achter de computer om een blog te schrijven. Meestal heb ik van tevoren al wel een idee waarover het moet gaan omdat er in de afgelopen week wat aardige nieuwsfeitjes voorbij zijn gekomen die of heel indrukwekkend, of totaal lachwekkend waren. Maar wat gebeurde er deze week...? Moskou ga ik me niet aan wagen en aan priesters heb ik me vorige week al vergrepen.

Spitsheffing NS dan maar?

Laat ik even voorop stellen dat ik doodziek wordt van de huidige houding van de politiek en bewindvoerders. Het is tegenwoordig niet meer dan normaal om de werkende medemens te belasten voor het feit dat het een werkende medemens is. Heeft de politiek niet door dat mensen niet voor hun eigen plezier iedere dag in de auto stappen maar dat ze moeten werken???

Als er niet gewerkt wordt, kan er niet geconsumeerd worden. Als er niet geconsumeerd wordt, stort de economie in. Als de economie instort, moeten we gered worden door de Europese Unie en het IMF en staan we enorm voor lul. Nu staan we dat toch wel met Balkenende en de geweldige actie van Bos door terug te trekken uit Uruzgan, maar toch.

Blijkbaar snapt de NS niet dat ze het aan moeten pakken zoals Eurlings dat de laatste tijd gedaan heeft. Straf mensen niet voor het feit dat ze in de spits staan, maar beloon ze als ze dat niet doen! Kijk naar het succes van het Spitsscoren en je weet genoeg.

Sowieso snap ik niet dat mensen met het OV gaan als ze een auto kunnen betalen. Ik spreek uit ervaring; drie en een half jaar lang pure ergernis. Allereerst vertrekt het vanaf een punt waar je niet bent en brengt het je in een enorm lang tijdsbestek naar een punt waar je niet naartoe wilt. En ´s ochtends om half 7 wakker worden naast een drugsverslaafde prostituee die bij iedere bocht je schooltas onderkotst is ook niet echt iets waar een mens gelukkig van wordt.

Ecobaarden zullen vast weer boos worden op een statement als dat want de auto is, zoals we allemaal natuurlijk weten, de veroorzaker van alle problemen in de wereld en zal ons allemaal ten gronde brengen. Ga lekker terug naar je onbespoten aardappelen en laat ons geestelijk gezonde mensen met rust.

Bovendien, de auto krijgt niet eens de kans om ons ten gronde te brengen. Daar is Zwitserland mee bezig met hun mooie draaimolen. Dinsdag is dit apparaat voor het eerst op volle snelheid aangeweest en nu kan de zoektocht naar het Higgs Boson deeltje dus eindelijk beginnen. Heel fijn, niet alleen zijn de beste mensen op zoek naar informatie waar bijna de gehele wereldbevolking geen flikker om geeft, maar ze riskeren daarbij ook nog eens het einde van het universum. Mensen zullen op hun werk met collega's overleggen wie ze het dichst bij Zwitserland plaatsen zodat die eikel van kantoor als eerste de verdoemenis in wordt gezogen.

Als hij ùberhaupt op z´n werk verschijnt nadat de NS zijn idee doorgevoerd heeft. Want één ding is zeker, áls dit idee doorgaat, dan helpt de NS zichzelf om zeep en mogen wat mij betreft de bewindvoerders aldaar op de eerste trein naar Zwitserland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten