20-03-2010

Wie is er gekker?

Er zijn wat mensen (of eigenlijk maar één...) die me er vorige week op hebben gewezen dat ik geen politieke getinte blog had geschreven ondanks dat de week vol stond met leuk en sappig politiek nieuws. Welnu, dat komt voor een groot deel door het feit dat Wouter de Boskabouter gelijk had. De PvdA wordt inderdaad de grootste partij. De eikel was alleen even vergeten te vertellen dat deze nare gebertenis volledig afhing van het feit dat hij op zou zouten.

Nu krijgen we Job Cohen als lijsttrekker en het moet gezegd, als er één PvdA-er is die het land zou kúnnen besturen, en ik ben er heilig van overtuigd dat het er ook echt maar één is binnen die hele partij, dan is het de ex-burgemeester van de meest verrote stad van Nederland wel.

En dan was er nog Camiel Eurlings. Hij kiest voor zijn vriendin en daarmee is de CDA een probleem rijker. Een groot probleem zelfs want nu hun meest populaire man weg is, is Balkenende weer lijsttrijkker en gaat het fout. Als helemaal omdat het kasplantje heeft aangegeven alleen als premier terug te keren in de kamer, wat begrijpelijk is maar het CDA moet na 9 juni dus opeens een nieuwe frontman aanschuiven.

En wat de denken van de grappenmakers die een paar dagen na het vertrek van Eurlings doodleuk beweerden dat Mark Rutte er ook de brui aan zou geven. Ik wist niet dat de schrijvers van Toren C ook politieke grappen deden...

Voor de gemiddelde politiek analist is het smullen. Iedere dag is het op dit moment wel feest, peilingkje hier, ontslagje daar en nu ik dit schrijf is er ook weer "nieuws" want Jan Marijnissen keert niet terug in de kamer. Euhm, dat wisten we al sinds 2008...?

Voor de SP blijft het een aderlating. Hun meest populaire troefkaart moet, en dat is al jammer genoeg, vanwege gezondheidsproblemen afstand doen van zijn kindje. Misschien moeten mensen maar eens lief tegen hem praten, dat schijnt te helpen.

Dat is echt waar trouwens! Uit wetenschappelijk onderzoek is gisteren gebleken dat het aardig doen tegen een appel ervoor zorgt dat deze veel minder snel rot wordt. De watermoleculen die zowel in appels als mensen zitten blijken te reageren op aardigheid.

Fijn voor ze. Blijkbaar waren die wetenschappers dusdanig benieuwd naar de oorsprong van hun eigen uiterlijk dat ze maar tegen appels zijn gaan praten. Als we ze nou eens samen in een kamer zetten met een appelboom en Prinses Margriet...

Ook zo'n leuk verhaal; octopussen zijn enorm kieskeurige beesten. Het is namelijk zo dat deze zwembeestjes alleen overtuigd zijn van beelden die in HD worden getoond.

Ik zal eraan denken als ik straks in Tokio inktvis bestel.

Best wel ironisch, iedere week doe ik hier mijn beklaag over de politiek, wetenschappers en iedereen die me niet aanstaat maar ik ga straks wel naar het land met de meest gestoorde cultuur ter wereld.

Hoewel, de katholieke kerk is hier groter...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten