13-03-2010

Actie! Maar niet tegen mij alstublieft.

Die Koos Spee toch. Na maanden- (of was het jaren)lang gefungeerd te hebben als uithangbord voor de politiestaat in het programma Wegmisbruikers ben ik er van de week dan toch achter gekomen dat de beste man toch echt niet van onze tijd was. Opvattingen matchen de appearance zeg maar.

Het zit zo, woensdag kreeg ik een absurd hoge boete van 160 euro voor het vasthouden van een mobiele telefoon tijdens het rijden. Op zich is daar niets mis mee als er aangetoond kan worden dat het slachtoffer in kwestie aan het bellen of sms-en was. Maar dat was ik niet, ik keek op een routekaart omdat ik voor de miljardste keer hopeloos verdwaald was. Dit soort acties maakt me behoorlijk boos (wat jullie al gedacht hadden natuurlijk, anders schrijf ik het immers niet op...). Vooral omdat ik toen ik aangehouden werd uberhaupt niet vooruit ging want ik stond in de file!

Blijkbaar had "ons Koos" bij het invoeren van zijn fantastische regelgeving er geen rekening mee gehouden dat de huidige mobiele telefoons meer zijn geworden dan telefoons. In een van mijn eerdere blogs heb ik me er al eens over verbaasd en opgefokt dat mobiele telefoons tegenwoordig alles kunnen behalve bellen, maar ik vind het ronduit raar dat de overheid, welke toch een groot voorstander van innovatie zegt te zijn, geen rekening houdt met technologische ontwikkelingen.

Nu wil ik hier niet verkondigen dat we met z'n allen rustig een iPad erbij kunnen pakken en gezellig de Da Vinci Code kunnen gaan lezen, maar moet je je eens voorstellen dat je op zo'n Apple-geval eens een enorme routekaart erbij kan pakken. Voor alle vrouwen en voor mij een ideale uitvinding!

Niet dat je zo'n ding aan je voorruit moet hangen natuurlijk. Dan krijg je van die apparaten die ze in de Formule 1 gebruiken in de pitstraat. Van die grote schermen met rondetijden etc. Sowieso als je kijkt naar de technologiƫn die in de Formule 1 gebruikt worden merk je dat de concumentenwereld wel even lichtjaren achterloopt op wat er eigenlijk mogelijk is.

Nu moet ik zeggen dat de F1 2010 meer lijkt te draaien om de coureurs dan om de techniek. En nog jammerder dan dat is dat al deze coureurs zo ontzaglijkwekkend politiek correct zijn. Hou daar eens mee op! Als je wordt aangereden door iemand anders wil ik niet dat bijv. Schumacher enigsinds beteutert voor de camera gaat staan. Hij moet die ander z'n hersens in slaan! Moet je je voorstellen dat F1-coureurs net zo gezellig zijn als ijshockeyspelers. Feest!

Zeker nu er niet meer getankt mag worden is de F1 wat mij betreft op voorhand al in een diep dal verzeild geraakt. Geen brekende of haperende benzineslangen meer... Daar kunnen drie nieuwe teams niet tegenop. Ja, als ze vaak andere mensen aanrijden misschien. Dat lijkt sowieso het enige redmiddel voor de kijkcijfers te zijn.

En ondanks dat ik niemand aanreed, noch in de brand stond, werd er toch smakelijk naar me gekeken toen mensen me langzaam voorbij reden in de file. Er is immers geen beter vermaak dan leedvermaak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten