13-02-2010

Svencouver

Pak ieder menselijk brein wat je tegen komt en ik verzeker je; het zal niet kunnen bevatten wat voor een ongelofelijke desintresse ik heb voor schaatsen. Vijfhonderd keer heel snel mensen zien schaatsen als gesponsord sperma trekt nou niet behaald mijn aandacht en precies om die reden schrijf ik nu, terwijl een heel huis vol visite naar Svencouver zit te kijken.

Ik snap zowieso de hele lol van de winterspelen niet. Ik kijk werkelijk naar iedere sport die je je kan bedenken. Formule 1, voetbal, basketball, honkbal en zelfs met snooker kan ik me avonden lang heerlijk vermaken, mits enigsins aangeschoten, maar de winterspelen en ik matchen niet, net als een EK of WK voetbal.

De reden is makkelijk; Nederland. Heeft nou niemand eens door dat Nederland als sportland werkelijk niets voorstelt? Schaatsen schijnt best goed te gaan en roeien en hockeyen schijnen ook best lekker te gaan, maar sporten die niet onlosmakelijk verbonden zijn met zuipfestijnen kunnen we niet. Ooit een Nederlander gezien die goed is in snooker? Ik bedoel maar.

Waarschijnlijk is mijn grootste ergernis aan al die sporten nog wel de mentaliteit van "het Nederlansche volk". Het komt waarschijnlijk als een totale verassing voor jullie en jullie zullen me vast niet geloven of zelfs vervloeken maar lees goed: Nederland wordt GEEN wereldkampioen voetbal. Feit. Dus doe alsjeblieft niet zo debiel door nu al vlaggen op te hangen, liedjes te zingen en te verkondigen dat we gaan winnen, want we mogen blij zijn als we de kwartfinales halen.

Gisteren ook weer. Het toch zeer gerespecteerde NOS acht uur-journaal, gepresenteerd door de zoveelste zijen sok die ze bij de NOS gevonden hebben (met Freriks kon je tenminste nog lachen over een aanslag) eindigde met de geweldige regel dat vandaag de eerste medaillekans van Nederland was op die kutspelen. Werkelijk ieder aspect van het leven wordt gewoon totaal genegeerd puur om dat "Oranjegevoel" nog eens lekker te versterken. Des te groter is de desillusie als keer op keer weer wordt bevestigd dat Nederland bijna nergens goed in is.

De al eerder geciteerde, geniale Frankie Boyle kon het niet beter omschrijven dan dit:
"There 32 countries competing in the World Cup, and I can now support 31 of them."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten